@Piratpartiet hotat av upphovsrättsmaffian

Piratpartiet är ett parti som fick över sju procent i det senaste EU-valet. Nu hotas partiet av upphovsrättsmaffian för att man tillhandahåller access till Pirate Bay. Rättighetsalliansen (tidigare Antipiratbyrån) är det som står bakom hotet. Man kommer om Piratpartiet inte tar ner Pirate Bay att stämma partiet i domstol. Detta är inget annat än ett direkt slag mot demokratin och våra mänskliga fri- och rättigheter. Att hota ett parti hör hemma i Nordkorea och Iran. Inte i rättsstater som Sverige. Förhoppningsvis får folk nu upp ögonen för den totala rättsröta som råder i det här landet och för att fundamenta i vår svenska demokrati är allvarligt hotad av en upphovsrättsindustri som är omodern och som använder odemokratiska metoder. Jag är fruktansvärt upprörd. Och kan inte under några som helst omständigheter acceptera detta. Låt mig göra en sak väldigt klar: Ingen hotar varken Piratpartiet eller Internet så länge jag ser på. Och det gäller även svenska staten. Min första åtgärd här och nu blev att med omedelbar verkan förnya mitt medlemskap i Piratpartiet. Upphovsrättsmaffian kan förvänta sig fler åtgärder inom kort.

Categories: Notiser, Pingat på Piratpartiet Live | Tags: , , | 6 kommentarer

Post navigation

6 thoughts on “@Piratpartiet hotat av upphovsrättsmaffian

  1. Pingback: Jag är numera pirat. Pontén made me. | DeepeditionDeepedition

  2. Pingback: Jag hade nästan gått vidare, nästan. (Orättfärdighetsalliansens utpressninsförsök mot Piratpartiet) « Scaber Nestor

  3. Pingback: Jag hade nästan gått vidare, nästan. (Orättfärdighetsalliansens utpressningsförsök mot Piratpartiet) « Scaber Nestor

  4. Pingback: Kom igen, nu löser vi det här! | Adam Eltér

  5. Pingback: A Chilling Effect: Commercial Interests vs Free Speech | Transparency, Social Media and Cultural Patterns

  6. Pingback: Sysadminbloggen

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 119 andra följare

